Silent Trio, Epilogue is the final chapter of the first major collaboration between Christina Ciupke and Darko Dragičević. The project started in January 2020 and unfolded in seven chapters. In their long-term research, the artists explore the forces of growth and decay in nature and man-made constructions. Their research led them to engage with the intricate lifecycles of trees, the legacy of the Spomenik monuments in former Yugoslavia, and urban ruins that once had a function in the political landscape of Berlin. How can the physical experience of these spaces be recreated and transmitted through different media? Christina and Darko invite the audience into an immersive space in which the elements of their collected archive will flow in and come together.
Concept: Christina Ciupke and Darko Dragičević
Sound Design: Daniel Massey
Costume Design: Karin Rosemann
Light Design: Gretchen Blegen
Collaboration Research: Milica Naumov
Production Management: Saskia Schlegel
Distribution: Barbara Greiner
Graphic Design: Dragana Krtinić
Press: Anita Goß
A production by A lot of body GbR in co-production with Tanzfabrik Berlin
Funded by Berliner Senatsverwaltung für Kultur und Europa and Hauptstadtkulturfonds
Supported by apap-Performing Europe 2020, co-funded by the Creative Europe Program of the European Union.
With the support of Lokomotiva – Centre for New Initiative in Arts and Culture in Skopje and STANICA Contemporary Dance Service in Belgrade.
«Silent Trio, Epilogue» ist das letzte Kapitel der ersten großen Zusammenarbeit zwischen Christina Ciupke und Darko Dragičević. Das Projekt begann im Januar 2020 und umfasst insgesamt sieben Kapitel. In ihrer Langzeit-Recherche erkunden die Künstler*innen die Kräfte von Wachstum und Verfall in der Natur und in von Menschen geschaffenen Konstruktionen. Ihre Nachforschungen führten sie zu einer Auseinandersetzung mit den komplexen Lebenszyklen von Bäumen, dem kulturellen Erbe der Spomenik-Denkmäler im ehemaligen Jugoslawien und städtischen Ruinen, die in der gesellschaftspolitischen Landschaft Berlins einst eine Funktion hatten.
Wie kann die physische Erfahrung dieser Räume neu erschaffen und durch verschiedene Medien vermittelt werden? Christina und Darko laden das Publikum ein in einen immersiven Raum einzutauchen, in den die Elemente ihres gesammelten Archivs einfließen und in dem sie zusammenkommen werden.
Konzept: Christina Ciupke, Darko Dragičević
Sound Design: Daniel Massey
Kostüm Design: Karin Rosemann
Lichtgestaltung: Gretchen Blegen
Mitarbeit Recherche: Milica Naumov
Produktionsleitung: Saskia Schlegel
Distribution: Barbara Greiner
Grafik Design: Dragana Krtinić
Presse: Anita Goß
Eine Produktion der A lot of body GbR in Koproduktion mit der Tanzfabrik Berlin.
Gefördert durch die Berliner Senatsverwaltung für Kultur und Europa und den Hauptstadtkulturfonds.
Unterstützt durch apap-Performing Europe 2020, co-finanziert durch das Creative Europe Programm der Europäischen Union.
Mit Unterstützung von Lokomotiva – Centre for New Initiative in Arts and Culture in Skopje und STANICA Contemporary Dance Service in Belgrad.
[mt]
Powered by Froala Editor
https://www.tanzforumberlin.de/produktion/silent-trio-epilogue/